بهترین دندانپزشک برای جراحی دندان - جراحی دندان

علت جراحی دندان ها چیست؟

یکی از درمان های اصلی برای دندان جراحی آن است که شامل انواع جراحی درمانی به منظور درست کردن موقعیت دندان‌ها می باشد. اما در مورد این نوع درمان دهان و دندان در که برای عمل در ناحیه دهان و فک است.

این عمل می توانند نسبت به بیرون آوردن دندان های نهفته در زیر لثه و یا گرفتار شده در درون استخوان همانند : دندان های عقل، تمیزکردن ریشه های عفونی ،درمان انواع کیست های در درون فک برای ترمیم دندان انجام می شود.

انواع جراحی دندان :

کانال ریشه:

انجام جراحی کانال ریشه برای جلوگیری از افتادن دندان ، تسکین درد و حساسیت دندان ها می باشد.ریشه دندان در زیر مینای دندان، در قسمت پالپ دندان وجود دارد که دارای رگ های خونی، عصب ها و بافت هست. موقعی که دندان پوسیده می شود باکتری ها وارد دندان شده و به پالپ صدمه می زند. بعد از آن دندان عفونی شده که موجب درد دندان، تورم و دردهایی در ناحیه گردن و فک می گردد که با انجام این نوع جراحی دندان می توان آن را درمان کرد.

ایمپلنت :
برای محافظت از تاج دندان که به استخوان فک وصل است از
ایمپلنت ها که از آلیاژهای تیتانیومی ساخته می شود استفاده می کنند . در واقع به دلیل سبک بودن و سازگاری با بدن استفاده می شود.در حقیقت ایمپلنت دندان از انواع جراحی دندان می باشد.

جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل در مورد کشیدن چهار دندان در قسمت آخر دندان های پایین و بالای دربزرگسالان می باشد. این دندان ها در سنین 17 تا 25 سالگی در می آیند. زمانی که دندان های عقل جای کافی برای رشد کردن ندارند تحت فشار قرار گرفته و باعث ایجاد درد، عفونت های دهانی و دیگر مشکلات دندانی می شوند. دندانپزشک برای انجام این عمل شرایط دندان عقل را سنجیده به صورت سرپایی آن را میکشد و در صورت لزوم آن را جراحی می کند.

بازسازی دندان

موقعی که بر اثر یک حادثه آسیبی به صورت وارد می شود احتمال دارد دندان ها نیز آسیب ببیند. در این مورد جراحی دندان مربوط به بازسازی صورت به دو دسته تقسیم می شوند: آسیب های بافت نرم و شکستگی ها.

در این قسمت آسیب های بافت نرم مربوط به پوست و لثه ها می باشند، همانند بریدگی هایی در درون گونه، لب ها ، زبان ، بریدگی های شدید یا خفیف در ناحیه کام هم می باشند.

اما در مورد شکستگی ها که به بافت های کوچک استخوان داخل دهان مربوط می باشد و شامل بازسازی های مربوط به استخوان فک و دندان است. البته در جراحی بازسازی ضمن روش های درمانی و مراحل درمان از فک و قالب استخوان در اینجا از ایمپلنت دندان استفاده می کنند.

زیبایی

جراحی برای بهبود چهره و زیبایی لبخند افراد مورد استفاده قرار می گیرد. مراحل زیبایی جراحی دندان شامل : ترمیم های کوچکی مانند ارتودنسی و سفید کردن دندان و ایجاد لبخندی زیبا ، ونیرهای دندان، کاشت کامپوزیت و … است.

جراحی پیوند لثه

جراحی پیوند لثه روشی است به دلیل کم شدن بیش ازاندازه لثه را با بافت لثه برای جلوگیری از کم و یا از بین رفتن استخوان انجام می شود. این روش حساسیت دندان را کم کرده و از ریشه در برابر پوسیدگی محافظت نموده و زیبایی لبخند بیمار را بهبود می بخشد. در نتیجه در زمان عمل بافت نرم ، این پیوند از کام یا دیگرقسمت های دهان گرفته شده تا ریشه را بپوشاند. این عمل می تواند به طور همزمان بر روی یک یا چند دندان انجام شود.

مراقبت‌های بعد از جراحی:

-پس از جراحی بر روی قسمت دندان گاز استریل را تا 20 دقیقه نگه داشته و بعد از آن مایع های خنک و یا بستنی بخورید.

-بعد از این عمل ازمک زدن و خالی کردن آب دهان خودداری کنید.

-طبق دستور دندانپزشک داروهای تجویز شده را به موقع استفاده کنید.

-بعد از جراحی تا 24 ساعت ، غذاها و مایعات نرم و خنک مانند آب میوه خنک، سوپ سرد، بستنی و … مصرف کنید.

-پس ازمدت 7 تا 10 روز برای کشیدن بخیه ها به دندانپزشک مراجعه نماید.

-بعد از 48 ساعت تورم، درد، کبودی و خونابه وجود دارد که این امر طبیعی بوده و بعد از 7 تا 10 روز از بین می رود.

-اگرخونریزی شدید در ناحیه دندان داشتید به دندانپزشک مراجعه کنید .

-بعد از جراحی ، دهان را نشورید و از زدن مسواک خودداری کنید.

-پس از جراحی از کشیدن سیگار، قلیان، پیپ و … و استفاده از نی برای نوشیدن مایعات خودداری کنید.

دلایل جراحی دندان،جراحی دندان به چه علت انجام می شود؟،انواع جراحی دندان،

بهترین دندانپزشک برای جراحی دندان